En osannolik men sann berättelse ur livet

I dag, lördagen den 27 juni av alla dagar, var jag med min syster, som är på besök från sitt hem i England, på rundvandring i staden. Av en tillfällighet åkte vi till Medborgarplatsen och fortsatt till fots till Mariatorget.

Där satte vi oss ner för att vila på en parkbänk i solen. Vi reste oss för att gå vidare då en gammal dam på en parkbänk intill sade till min syster att hon hade vackert hår. Vi kom i samspråk och vi berättade att vår farmor hade bott i Metodisternas ålderdomshem alldeles intill och att vår farfar hade spelat orgel i S:t Paulskyrkan.

Åh, sade hon, jag var ordförande i S:t Paulsmetodisterna,

Åh, sade jag, som varit vargunge i metodisternas vargungar, Obama höll ett kanske historiskt tal hos i en Metodistkyrka häromdagen,

Åh, sade hon. Obama känner jag. Jag träffade honom på ett Metodistläger. Michelle hade annat för sig så jag fick tillstånd att laga mat åt honom.

Åh, sade jag. Och min dotter har sjungit med Adolf Fredrik i S:t Paulskyrkan.

Det är en liten värld.

Hur stor är sannolikheten för att allt detta skulle inträffa?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Niklas Ekdal, bunkergängets apologet

Röd Öppning - Red Opening

Tickande bomben i Heimstaden AB